Dwie uczennice XII Liceum Ogólnokształcącego w Rzeszowie przeszły do III etapu Ogólnopolskiej Olimpiady Projektów Społecznych „Zwolnieni z teorii”. Głównym celem przedsięwzięcia jest zwiększenie świadomości w społeczeństwie na temat uzależnień i ich negatywnych skutków.
„Zwolnieni z teorii” to Ogólnopolska Olimpiada Projektów Społecznych, która od 2013 roku inspiruje młodych ludzi do działania i rozwijania swoich umiejętności w praktyczny sposób. To inicjatywa, która umożliwia młodzieży realizację własnych projektów społecznych, mających realny wpływ na otoczenie i niosących pomoc innym. Udział w olimpiadzie pozwala zdobywać cenne doświadczenie, które pomoże się wyróżnić na rynku pracy. Podczas realizacji projektów, uczniowie uczą się efektywnej współpracy w zespole, doskonalą umiejętności organizacyjne i zdobywają umiejętność rozwiązywania problemów. To nie tylko nauka, to inwestycja w przyszłość. Olimpiada składa się z czterech etapów – inicjacji, planowania, realizacji oraz zakończenia.
– W każdym etapie czekają inne wyzwania, którym musimy podołać. Obecnie jesteśmy w trzeciej fazie projektu, czyli realizacji – tłumaczy Zuzanna Tomaszewska, uczennica XII Liceum Ogólnokształcącego w Rzeszowie, uczestniczka projektu.
W tegorocznej edycji projektu „Zwolnieni z teorii” należało poruszyć problem społeczny. Uczennice rzeszowskiego LO wybrały wybrały uzależnienia, głównie od toksycznych substancji.
– Wybór tego tematu wynikał z obserwacji otoczenia. Zauważyłyśmy, że uzależnienia to problem powszechny. Dotyczy osób dorosłych i niestety, coraz częściej – młodzieży. Nasze działanie ma nie tylko pomóc uzależnionym, ale i uświadomić ich, że prośba o pomoc nie jest niczym złym – podkreśla Karolina Pietraszek, uczennica XII Liceum Ogólnokształcącego w Rzeszowie, uczestniczka projektu.
Za samo uczestnictwo w projekcie uczennice zdobędą międzynarodowy certyfikat współpracy, który ułatwi im dostanie się na wymarzone studia, a nawet okaże się przydatny w trakcie poszukiwania pracy w Polsce i za granicą.